Aulis Enkeli Jytte er blevet insimineret

17. maj 2026

Skrevet af Karina

Udgivet d. 17. maj 2026

Jytte er blevet insimineret med frost sæd fra Finland. Vi håber på at der kommer hvalpe ud af det, dette ved vi om ca. 4 uger tid, hvor Jytte vil blive drægtighedsscannet.

Udover dette, har vi valgt at blive erhvervs opdrætter, dette kræver bl.a at man skal godkendes af fødevarestyrelsen, som er en sikkerhed for at alle forhold omkring hundene og dyrevelfærden overholdes. Vi er blevet godkendt og kommer i Smiley ordning. Vi er meget stolte over dette, alt var i skønneste orden og der var kun ros fra embedsdyrelægen der var her fra fødevarestyrelsen og lave godkendelsen.

Vi har også været afsted på udstillinger, og Pelle vores unge dreng, han gør det godt, selvom der er fluer i hovedet, især når der er tæver i løbetid, så formår han at falde i dommernes smag, og det betyder jo at jeg gør det godt med mit opdræt.

Du vil måske også synes om:

Ferie tid og afslapning

Ferie tid og afslapning

Sommeren er her, men vi ved at efteråret er lige om hjørnet. Ferien blev rundt af med årets dobbelt udstilling I...

Øv og Juhuu.

Øv og Juhuu.

Idag er Tinka blevet drægtighedsscannet, og der var desværre ingen hvalpe. Vi håber vi kan få et kuld hvalpe efter...

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *